Raamatupidamisteenus Tartus

Raamatupidamisteenus Tartu

Tänapäeva muutuvas maailmas ei ole alati otstarbekas palgata raamatupidajat, eriti kui tegemist on väikese ettevõttega, ning kulude kokkuhoiu mõistes on paremaks lahenduseks raamatupidamisteenus. Raamatupidamise teenuse sisseostmine on mugav, kvaliteetne ja võimaldab koostööd tunduvalt kvalifitseerituma raamatupidajaga, kui palgates endale lubada saaksid.

Raamatupidamine Tartus ja mujal

Pakun raamatupidamist Tartus ja üle Eesti asuvatele firmadele. Olgu selleks asukohaks siis Tallinn, Pärnu, Võru, Põlva, Jõgeva või ükskõik mis muu koht Eestis. Online raamatupidamisega pole vahet kliendi asukohal ja arvuti  või telefoni vahendusel toimuv suhtlus aitab kõik tähelepanu vajavad küsimused lahendada. Raamatupidamist on võimalik teha täiesti paberivabalt ning 100% online. Vajadusel saab tuua dokumente vastavalt eelnevale kokkuleppele või saata postiga.

Mida raamatupidamisteenus sisaldab ?

Raamatupidamisteenus sisaldab:

  • eelnevate perioodide raamatupidamisdokumentide korrastamine
    algdokumentide töötlus (sisestamine ja kontroll) ja raamatupidamisarvestus (ostu- ja müügiarved, panga/kassa tehingud, majanduskulude/tšekkide sisestamine, maksekorralduste ettevalmistamine panka)
  • müügiarvete koostamine
  • ostuarvete digitaalne edastamine
  • põhivara arvestus
  • palgaarvestus (haiguslehe, lähetuskulude, autokompensatsiooni arvestus, töö- ja puhkusetasude arvestus)
  • maksude arvestus ja deklaratsioonide esitamine (TSD, KMD, VD)
  • statistiliste aruannete koostamine ja esitamine
  • Haigekassaga seonduvad toimingud (sotsiaalkindlustus, haiguslehed)
  • majandusaasta aruannete koostamine ja esitamine
  • finantsalane nõustamine ja maksualane konsultatsioon
  • ettevõtte esindamine erinevates institutsioonides (Maksu- ja Tolliamet, Äriregister, Haigekassa, Statistikaamet jne).

Raamatupidamisteenus väikeettevõttele ja teistele

Pakun paberivaba ja kaasaegset raamatupidamisteenust:

  • alustavale ja tegutsevale ettevõttele 
  • väikeettevõttele
  • mikroettevõttele
  • suurettevõttele
  • osaühingule (OÜ)
  • korteriühistule (KÜ)
  • füüsilisest isikust ettevõtjale (FIE)
  • mittetulundusühingule (MTÜ)
  • sihtasutusele (SA)
  • e-poele
  • kokkuvõttes igat liiki klientidele

Raamatupidamisteenuse hind

Alltoodud raamatupidamisteenuste hinnad on näitlikud. Ettevõtte raamatupidamisteenuse hind kujuneb vastavalt soovidele ja kokkulepetele ning tegelikule töö mahule. Ettevõtte suurus ja raamatupidamise ülesannete keerukus on kaks kõige olulisemat tegurit hinna kujunemisel.

MIKRO

Sobib väga väikese mahuga ettevõttele. Raamatupidamine korrastatakse kord kuus. Pakett sisaldab:

  • Konsultatsioon
  • Ostuarvete digitaalne edastamine
  • Müügiarvete tegemise õigus
  • Algdokumentide sisestamine ja kontroll
  • Ostu- ja müügiarveid kuus kuni 20 tk
  • Ainukeseks töötajaks oled sina ise
  • Töötasu arvestus ja TSD
  • Ei ole käibemaksukohuslane
  • Maksete edastamine panka
  • Sisaldab majandusaasta aruannet

Hind alates 55 eur/kuu (lisandub käibemaks)

VÄIKE

Sobib väiksema mahuga ettevõttele. Raamatupidamine korrastatakse kaks korda kuus. Pakett sisaldab:

  • Konsultatsioon
  • Ostuarvete digitaalne edastamine
  • Müügiarvete tegemise õigus
  • Algdokumentide sisestamine ja kontroll
  • Ostu- ja müügiarveid kuus keskmiselt kokku kuni 100 tk
  • Töötajaid ettevõttes on 1-5
  • Töötasu arvestus ja TSD
  • Käibemaksukohuslane
  • Käibemaksu arvestus ja KMD
  • Maksete edastamine panka
  • Põhivara arvestus
  • Laoarvestus
  • Sisaldab majandusaasta aruannet

Hind alates 75 eur/kuu (lisandub käibemaks)

 

KESKMINE/SUUR

Sobib ettevõttele, mille maht on kasvanud suureks. Toimub palju tehniguid. Raamatupidamine toimub jooksvalt. Pakett sisaldab:

  • Konsultatsioon
  • Ostuarvete digitaalne edastamine
  • Müügiarvete tegemise õigus
  • Algdokumentide sisestamine ja kontroll
  • Ostu- ja müügiarveid kuus rohkem kui 100 tk
  • Töötajaid ettevõttes rohkem kui 10
  • Töötasu arvestus ja TSD
  • Käibemaksukohuslane
  • Käibemaksu arvestus ja KMD
  • Maksete edastamine panka
  • Põhivara arvestus
  • Laoarvestus
  • Sisaldab majandusaasta aruannet

Hind alates 150 eur/kuu (lisandub käibemaks)

Korteriühistu, füüsilisest isiku ettevõtja, mittetulundusühingu ja sihtasutuse raamatupidamisteenuseks küsi eraldi täpsemat hinnapakkumist.

Miks valida minu teenused

Täpne ja kohusetundlik

Kvalifitseeritud

Kogenud ja kvalifitseeritud teenuse osutaja

Eetika

Eetiliste standardite järgimine ja kõrgeima taseme ausus

Tähelepanu detailidel

Kiire probleemide tuvastus ja lahenduste leidmine

Aeg ja täpsus

Raamatupidamises tagatud täpsus ja ajakohasus

Turvaline ja konfidentsiaalne

Raamatupidamisandmed on turvaliselt kaitstud

Kulutõhus

Teenusele tagatud parim hinna ja kvaliteedi suhe

Raamatupidamisteenuse KKK

Igapäevaselt kasutan raamatupidamisprogramme Merit Aktiva, Merit Palk ja e-arveldaja. Klient saab tasuta kasutada Merit Aktiva müügimoodulit müügiarvete (ka e-arvete) väljastamiseks otse programmist. Samuti on teretulnud kliendid, kes soovivad jätkata mõne varasemalt omandatud raamatupidamisprogrammi kasutamist.

Pole vahet, kas tegemist on väikese, keskmise või suure ettevõttega, raamatupidamisel on oluline osa firma igapäevasest tegevustest. Kuna tihtilugu kipub alustava ettevõtte tegevus olema väikesemahuline, ei näe paljud väikeettevõtjad vajadust eraldi raamatupidamistarkvara järele. See muidugi ei tähenda, et selle vajadust hiljem ei tekiks. Raamatupidamistarkvara kasutades saab suur osa asjadest tehtud automaatselt ning säästetud aeg võimaldab keskenduda rohkem ettevõtte juhtimisele ja teistele olulistele tegevustele.

Dokumentide edastamine toimub digitaalselt läbi Dropbox-i, Google Drive-i või Costpocket-i. Eelnevalt kokkuleppides on võimalik dokumente tuua füüsiliselt Tartus ka kohale.

Käibemaksukohustuslaseks võib registreerida vabatahtlikult, aga seda peab tegema kui sinu ettevõte müügitulu on kasvanud 40 000 euroni. Võid vabatahtlikult registreeruda igal ajal, kui soovid enda arvetele lisada käibemaksu ja ostuarvetelt käibemaksu tagasi saada. Kasulik on see seetõttu, et arvestades 40 000 eurost aasta limiiti on tõenäoliselt enamus aktiivseid ettevõtteid käibemaksukohustuslased.

Ettevõtluseks vajalikud tavapärased, mõistlikud kulud võib ettevõtte kuludesse kanda ja neid maksuvabade kuludena käsitleda. Sõltuvalt ettevõtte tegevusalast, on kuludesse võimalik arvata erinevaid kulutusi.Olen ettevõtjatele välja toonud mõned püsikulud, mida saab arvestada ja mida mitte.

Kuludesse saab kanda:

  • turundus ja
  • reklaam
  • tarkvara e programmid
  • ärireisid
  • koolitused
  • kontori kulud (sisustus, arvutid, telefonid jne)
  • töötasud (ka alltöövõtjatele)
  • nõustamisteenused
  • ettevõtte toimimiseks kaasnevad teenused (koduleht, raamatupidamisteenus jne)
  • tööriided
  • jms

 

Kuludesse ei saa kanda:

  • isiklikuks tarbeks tehtud kulutused (toit ja jook,
  • isiklikuks tarbeks riided)
  • puhkusereisi kulud
  • isiklikud arved
  • isikliku auto
  • tankimine ettevõtte vahenditest, kui tegu pole töösõiduga

Kulud, mis on tehtud töötajate heaks ning need on hüvitatud/tasutud ettevõtte vahenditest, on maksude mõistes liigitatud erisoodustuse alla. Selle pealt tuleb tasuda tööandjal erisoodustusmaksu, tulumaksu määraga 20/80 ja sotsiaalmaksu 33%.
Erisoodustusmaksu vältimiseks on otstarbekas kahtluse korral enne kulutuse tegemist eelnevalt raamatupidajaga konsulteerida – nii väldid ettevaatamatusest lisakulude tekkimist.

Kui kliendil endal on olemas programmi litsents, siis saab raamatupidajale teha ligipääsud. Kui kliendil endal pole litsentsi, vaid eelneval raamatupidajal, siis ka tema saab anda ligipääsud. Merit Aktivas on mul endal litsents olemas ja selle eest klient juurde tasuma ei pea.

Mul on raamatupidaja, tase 5 kutsekvalifikatsioon. Lisaks sellele olen lõpetanud Tartu Kutsehariduskeskuse 2014 aastal majandusarvestuse erialal, 2020 aastal lõpetasin Tallinna Tehnikakõrgkool majandusarvestuse erialal. Nüüd õpin Eesti Maaülikoolis magistriõppes majandusarvestuse ja finantsjuhtimise erialal. Ma olen panustanud haridusse, et pakkuda oma klientidele kvaliteetset teenust. Ma pole nõus sellega, et läbitakse vaid paar kursust ja nimetatakse end seejärel raamatupidajaks.

See sõltub soovitud teenusest ja ettevõtte enda suurusest ja eripärast. 

Tavapäraselt tuleb teha ligipääsud järgnevatesse süsteemidesse:

Ma ei lähe kunagi puhkusele sellel ajal kui on maksudeklaratsioonide esitamise tähtajad. Alati teen kõik asjad enne puhkust ära. Kui peaksin haigestuma, siis on olemas kaks raamatupidaja abi, kes saavad selle minu eest teha. Kliendid võivad rahulikult hingata, nende deklaratsioonid saavad tehtud õigeaegselt. Minu jaoks on oluline, et kõik asjad saaksid õigeks ajaks esitatud ja ettevõtte krediidihinnang väga hea.

Raamatupidaja valimine on oluline otsus, millel võib olla märkimisväärne mõju sinu raamatupidamisele ja finantsnäitajatele. Hea raamatupidaja aitab sul säästa raha, maksimeerida oma kasumit ja vähendada maksukoormust.

Raamatupidaja valimine on oluline otsus, mis nõuab hoolikat kaalumist. Siin on mõned sammud, mis aitavad sul teha õige valiku:

1. Mõtle oma vajadustele: Enne kui hakkad raamatupidajat otsima, on oluline kaaluda oma vajadusi. Milliseid teenuseid sa vajad? Kas otsd kedagi, kes aitaks sind maksude ettevalmistamisel või vajad kedagi, kes aitaks sul finantsplaneerimise ja investeerimisnõustamisega? Või vajad abi majandusaasta aruandega? Enne raamatupidaja otsimist veendu, et tead, milliseid teenuseid vajad.

2. Uuri raamatupidajaid: Kui tead, milliseid teenuseid vajad, on aeg teha uurimistööd. Otsige raamatupidajaid, kes on spetsialiseerunud just sellistele teenustele, mida vajad. 

3. Vestle või kohtu potentsiaalse raamatupidajaga: Kui oled oma potentsiaalsete raamatupidajate nimekirja kitsendanud, on aeg nendega kohtuda. Esita küsimusi nende kogemuste, kvalifikatsiooni ja tasude kohta. Veendu, et tunned end raamatupidaja juures mugavalt ja usaldad teda.

5. Tee oma otsus: Kui oled oma uurimistöö teinud ja tunned end oma valikus kindlalt, tee oma otsus ja vali sobiv teenusepakkuja välja.

Neid samme järgides saad olla kindel, et teed raamatupidaja valimisel õige otsuse. Võta aega ja tee oma uurimistöö, et leida oma ettevõttele sobivaim raamatupidaja.